7 Şubat 2012 Salı

Kaymak gibi [Temeltarif] - ister pasta ister kek ...

Gecenlerde yaptigim pastanin tarifini veriyorum size ..
cok güzel oldu her seferindeki gibi
ilk defa bunu kek olarak yaptim gercekten harika oldu
ve 2 kerede pasta yaptim biri BU
böyle yaparken bile kaymak gibi oluyor 
tadi da harika .
kek yaparken baktiniz olmadi pastaya cevirebilirsiniz !

Ne gerek ?

6 adet taze Yumurta 

200g Tozseker
 
100g Un
 
100g Nisasta 

  • 25g vanilya puddingin tozu (eger sekerliyse tozsekerini az katiniz) veya 25g Kakao tozu veya (Kakaolu olsun isterseniz)
  • 1 tatli kasigi Kabartma tozu


Ilk önce Yumurtalarimizin sarisiya beyazini ayirtip
Yumurtalarimizin beyazini cirpiyoruz köpük köpük olana kadar

 ve Toz seker katarak devam cirpiyoruz
toz sekerimizi döktükten sonra yumurtalarin sarisini koyup yavas yavas karistiriyoruz

Vanilya pudding tozumuzu un nisasta ve kabartma tozunu karistirip eliyorsunuz ve yavas yavas karistiriyorsunuz (cirpmayiniz)
böylece tepsinizi yavaglayip unlayabilirsiniz ..
200° derecede 30 dakika 
(kürdan ile batirip bakabilirsiniz)


kek pasta yapmak icin bence bu bire bir cok güzel tarif
ben bunu ögreneli yapiyorum herseyede yapabilirsiniz
bitmis halini cekemedim unuttum vee misafir vardi :S

Yakinda bitane daha DIY gelecek vee dün evim icin aldiklarimi yayinliyacagim bugün
sevgiyle kalin..


6 yorum:

Kiymet dedi ki...

hemen not aliyorum canim :D
tesekkurler!
cok severim boyle kek pasta yapmayi... hele birde tarifleri boyle kolay olunce :D ohh ohh ohh
diy i merakla bekliyorum :)
sevgiler !

Unknown dedi ki...

son halini merak ettim şimdi sevgiyle kal canım.
Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

Adsız dedi ki...

askim eellerine sagglikkkk afiyettt olsunn ikimizee...

AslıASLI dedi ki...

Fotolarla açıklaman çok iyi olmuş Ben biraz sorunluyum kek-börek işlerinde. Bu tarifini denemek istiyorum ellerine saglık :)

mavii dedi ki...

nası yaa son hali nerde :D:D neyse digerini kaçırmışım mavilim gördüm nefiss şahane bi görüntüüs olmuş eline saglık kuzeninde çok güzelmiş

Kiremithanem dedi ki...

O yumurta sarısı ne canlı çıkmış öyle maşallah turkuvazım da çok güxel background yapmış..tabi beyazında hakkını yememek lazım..Kral!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...